8/22/11

Minda

Bertindak melakukan platform segera


Minda kita umpama sebilah pedang,terpulang bagaimana kita mengunakannya. itu hak anda... kerana anda yang berhak mengawalnya.
Pedang berfungsi dengan 2 cara. Cara baik iaitu untuk berjuang atau cara yang buruk iaitu membunuh.

Kebiasaan kita rata-rata menggunakan fungsi yaang kedua tanpa disedari. Kenapa fungsi kedua , kerana kita bukan menggunakannya untuk membunuh orang lain tapi untuk membunuh diri sendiri. Maksud saya disini, peluang yang ada selalu kita sia-siakan, malahan ada yang tak nak langsung mengintai peluang yang ada, ada juga yang tak nak ambil tahu langsung peluang yang ada demi untuk perubahan dirinya sendiri. Awal-awal sudah menolak sebelum mendengar peluang yang hendak dikhabarkan.awal-awal sudah tidak yakin, awal-awal sudah mengalah, awal-awal sudah angkat tangan, awal-awal sudah tutup peluang.

Sebaliknya ,minda yang baik ialah mengunakan pedang dengan cara berjuang, cuba guna pedang dengan sebaik mungkin, belajarlah bermain pedang untuk berjuang. Anda tidak akan rugi jika anda belajar teknik bermain pedang, kerana minda anda berhak untuk berjuang demi perubahan , gunalah pedang tersebut, carilah ilmu untuk mengetahui teknik berjuang.

Diri anda , minda anda dan pedang anda . Anda yang menentukannya. kerana pedang ditangan anda. Berjuang atau membunuh diri anda sendiri... Fikirkanlah..

No comments:

Post a Comment